Tuesday, March 16, 2010

MARKET TERSANG

Kesibukan pagi di MARKET TERSANG pagi nie tak la sesibuk mana jika dibanding dengan suasana pada hujung minggu. Tapi...seperti kebiasanya ianya memang menjadi destinasi penduduk untuk membeli barang keperluan seperti daging ayam segar, sayur-sayuran, buah-buahan dan banyak lagi. Aku tak terkecuali untuk mengunjungi MARKET TERSANG..nak buat camne kan..dah takde tempat lain untuk mendapatkan barang keperluan harian keluarga. Exotic food gak boleh korang jumpa kat sini...ermmmm...tunggu le kat coretan yang akan datang kat blog aku ni . STAY TUNE k...
panorama..di MARKET TERSANG.

ayam segar...yang bestnye beli ayam kat dia nie..kita boleh mintak dia potong mengikut size yang kita nak...hahaha menyenangkan kerja kita kan. Tapi aku nak tau gak...harga ayam seragam ke seluruh malaysia, sabah, sarawak. Harga ayam kat tempat korang berapa haaa sekilo???
kuasa di tangan pembeli...hahaha tapi harga ditangan penjual.

beli...takde diskaun..fix price. Tak kan la nak mintak diskaun kalau harga barang rm1 or rm2...ape la!!!

mari...mari..mari..pilihan di tangan anda, harga berpatutan anda beli, kalau harga yang tak masuk akal..ignore it. Tapi daripada tinjauan aku...pilihan nak kata banyak tak juga..coz kebanyakan penjaja/penjual banyak menjual barang/sayur yang sama.
buah keranji, black rambutan, and some others fruits u can buy at MARKET TERSANG. Yang menjadi tarikan pada aku ialah...buah rambutan yang berwarna hitam..coz aku tak pernah jumpa/ makan benda nie. Camne rasa nye erkkk??...tak tau la, aku pun tak beli.

apa yang diorang ni cari..berebut pulak tu...ade barang best ker??? Selalunya para pemborong dan penjaja tetap yang banyak mengerumuni org nie untuk berebut mendapatkan sayur/ buah-buahan untuk dijadikan barang jualan. Yang tak best nya bila dah jatuh ke tangan diorang...harga barang tetap sama tapi...kuantiti barang pulak kurang..besa la nak untung, cari makan la katakan..what to do??? Kita sebagai pengguna...takde pilihan, terpaksala...
this is what they searching for...hahaha

owhh..bucai/kuchai in iban jadi rebutan

rezeki ada di mana-mana











No comments:

Post a Comment