Tuesday, March 16, 2010

IBAU...memories last time

Mengimbau kembali kenangan bekerja di Kawasan Pedalaman membuatkan aku tersenyum sendiri..HAHAHA...korang semua pun mesti ada kenangan tersendirikan. Aku biasa la bekerja di tempat orang terpaksalah mengikut rentak atau gaya hidup penduduk di tempat tersebut...taklah 100%. Pepandai la bawa diri.

tempat keja aku..dulu


THANKS GUY

person who always help me when i was there before



i love this site much...IT'S call JELATUNG in iban. Disini la tempat aku selalu memancing ikan, tempat menunggu BOT EKSPRESS dan bersembang dengan penduduk diwaktu tidak bekerja.




aktiviti sampingan penduduk di waktu petang..aku hanya memerhati.


free my mind..hanging out at JELATUNG...



one of IBAN LONGHOUSE..for those yang masih berpengetahuan orang iban tinggal di atas POKOK!!! Do u see that house..is it look like POKOK???!!! Common la..open ur mind. Orang Iban tak pernah tinggal atas POKOK pun..


PENGANGKUTAN UTAMA

Kenaikan harga petrol...membebankan penduduk...but now we thanks KERAJAAN MALAYSIA coz harga petrol berada dalam tahap yang masih mampu digunakan oleh rakyat terutama penduduk rumah panjang.


kebanyakan penduduk...opsss!! bukan kebanyakan la..100% penduduk menggunakan pengangkutan sungai/air...perahu panjang. Nak buat camne jalan raya takde...bila la penduduk kawasan ni nak menikmati kemudahan jalan raya???...10 tahun, 100 tahun akan datang kot.


haaa....school health service, susah ooo...kalau ai sungai cetek. Bahaya gak bagi yang tak tau berenang.


BBQ time!!! HU...HA


MEMORIES...























































No comments:

Post a Comment