There was an error in this gadget

Friday, April 23, 2010

Betong/BUKIT SABAN RESORT..

Tanggal 7 haribulan 4 tahun 2010 aku besama 3orang rakan yang lain telah pergi ke BETONG SARAWAK. Destinasi utama bukanlah hendak pergi ke bandar BETONG,kami ber-4 sebenarnya hendak ke BUKIT SABAN RESORT..ade la aktiviti kat sana. Dengan kesempatan tersebut singgah la jugak kami ke bandar BETONG yang bersih dan indah. MAkluman kepada semua...kami berEMPAT tak pernah pun menjejak kaki ke bandar/pekan BETONG.

Waseh...baru nak menjejak kaki ke BETONG SARAWAk..walaupun dah 29 tahun dah mendiami negeri SARAWAK yang penuh dengan keindahannya yang tersendiri. Pengalaman kali pertama ke BETONG memang menyeronokan, biasalakan baru datang di tempat orang.


penginapan di BETONG...banyak pilihan sebenarnya..kalau nak hote BUDGET pun ade..melambak, korang datang la sendiri baru korang tahu keadaan sebenarnya.

kalau korang sampai kat BETONG tak sah kalau tak ambik gambar nie..maybe benda nie trademark bandar BETONG kot.
daun KERING..pon nak kena ambik gambar gak ke..dah takde keja lain kot!!

aku tak pasti...adakah ini yang digelar CENGKERIk??? indahnya flaura dan fauna di BUKIT SABAN RESORT.

rumput tetap menghijau..


hidup subur tapi menumpang..


hidup menumpang!!! Manusia ada gak macam tumbuhan nie..kan-kan

dah jatuh..kena PIJAK pulak..kesian ranting kayu tu.


time BORING tunggu member-meber lain abis KEMBARA..takde idea..nie la pulak aku ambik gambar. Korang tau tak ape bende nie???

gambar nie aku ambik lepas kami abis aktiviti KEMBARA..

ok tak bunga nie???

bunga apa ha..aku ambik gambar jer..kalo korang tahu..leh la share ngan aku.

yang nie..ape yer?? Korang teka la sendiri..


ChaLoBETE...dah nak balik dah nie..huhu rasa nak terus tinggal kat sini plak..but what to do..??? erm..nanti leh datang lagi...bawa family skali la kan.. KORANG camne???

















2 comments:

  1. sesungguhnya tempat aku n gerald best ba..hehehe

    ReplyDelete
  2. best gak la. Tapi mun dah tgh ari ya dah mula lengang. What eva ikan buntal masin tetap menjadi pujaanku

    ReplyDelete